fbpx

O mnie

Cześć! Mam na imię Karolina i piszę zdrowo o diecie i lifestyle’u. Jestem dietetykiem klinicznym i chętnie pomogę osiągnąć Twoje wymarzone cele dzięki współpracy online.

Ostatnie posty

    Sorry, no posts matched your criteria.

Fit Monte – bez nabiału, cukru i glutenu

Monte nie jadłam już od niepamiętnych lat, a był to kiedyś jeden z moich ulubionych deserów ze sklepowej półki. Pamiętam też, że ciężko było mi skończyć na jednym opakowaniu.

No niestety, cukier wciąga, a zwłaszcza w połączeniu z tłuszczem.

Jak się okazuje możemy zjeść deser a’la Monte bez wyrzutów sumienia, nie obwiniając siebie za to, że szkodzimy swojej sylwetce i zdrowiu. Wręcz przeciwnie – taki deser jest bogaty w wiele wartości odżywczych, zwłaszcza za sprawą zawartej w nim kaszy jaglanej, ale nie tylko.

Moja odsłona Monte jest bez glutenu, nabiału i cukru. Składa się dosłownie z kilku składników. Kakao, miód, mleko kokosowe, kasza jaglana i to wszystko 🙂

Nie ma opcji, żeby komuś zaszkodziło, no chyba, że masz nietolerancję, na któryś z produktów.

Możesz sobie zapakować taki deser i zjeść go w pracy/szkole na drugie śniadanie, przekąskę, a nawet kolację 🙂

Fit Monte - bez nabiału, cukru i glutenu

Prep Time: 30 Minutes
Total time: 30 Minutes
Servings: 4 osoby

Ingredients

Składniki
  • 100 g kaszy jaglanej
  • 150 g masła orzechowego (najlepiej laskowego, ale ja użyłam z orzechów ziemnych i też jest pyszne)
  • 250 mleczka kokosowego rozcieńczone ze 100 ml wody
  • 30 g orzechów do ozdoby (najlepiej laskowe, ale ja dałam włoskie)
  • 3 łyżki miodu
  • 2 łyżki kakao
Makroskładniki
  • kaloryczność: 559 kcal
  • białko: 11 g
  • tłuszcze: 43 g
  • węglowodany: 43 g

Instructions

1. Banana obrać i zblendować wszystkie składniki do uzyskania gładkiej konsystencji. Jeśli wolisz rzadszą konsystencję dodaj wody według uznania. Przelej do szklanki i wstaw na pół godziny do lodówki. Przy podaniu dodaj do kawy kostki lodu. Smacznego!
Print
Kaszę jaglaną przelej wrzątkiem. Następnie ugotuj ją pod przykryciem, na małym ogniu, w 1,5 szklanki wody z odrobiną soli himalajskiej i oliwy. Gotuj, aż pochłonie całą wodę - zajmie to około 20 minut. W osobnym naczyniu zblenduj masło orzechowe z miodem i mleczkiem kokosowym, wymieszanym z wodą. Połącz kokosowo-orzechowe mleko z kaszą i blenduj tak długo, aż nie będzie grudek. Masę podziel na dwie, równe części. Do jednej z nich dodaj kakao i znów zblenduj. Wyłóż ciemną masę do kubeczków, a na górę ostrożnie wyłóż masę jasną. Na górę dodaj posiekane, podprażone orzechy. Włóż do lodówki na minimum godzinę, bo najlepiej smakuje dobrze schłodzone. W tajemnicy wam powiem, że takie Monte można jeść na diecie, a moi podopieczni znajdą go w swoich jadłospisach.

 

Smacznego,

Post a Comment