O mnie

Cześć! Mam na imię Karolina i piszę zdrowo o diecie i lifestyle’u. Jestem dietetykiem klinicznym i chętnie pomogę osiągnąć Twoje wymarzone cele dzięki współpracy online.

Ostatnie posty

    Sorry, no posts matched your criteria.

szybkie fit szaszłyki

Szybki obiad: szaszłyki po hawajsku z ryżem

Dzisiaj mam dla was przepis na pyszne, hawajskie szaszłyki. Chociaż szczerze to nie mam pojęcia czy są one do końca hawajskie, ale połączenie kurczaka z ananasem zawsze mi nasuwa takie określenie. Jeżeli się mylę to dajcie mi koniecznie znać w komentarzu.

 

Dobra, jedno jest pewne. Ten obiad jest bardzo szybki, zdrowy i odżywczy. A zarazem smaczny! Zresztą tylko takimi się z wami dzielę : -)

Jak zawsze postaram się objaśnić dlaczego.

Pierś z kurczaka (fajnie jeśli masz dostęp do ekologicznej, wiejskiej) to dobre źródło łatwoprzyswajalnego białka.
Dodatkowo w drobiu zawarte są witaminy B3 oraz B6, a także często niedoborowy selen.
O warzywach dużo mówić nie muszę. Każdy to wie (mam nadzieję), że są bogactwem błonnika i bardzo wielu witamin, składników mineralnych, związków bioaktywnych… i tak dalej, i tak dalej.

Już was nie męczę.

Ostatnia ciekawostka jest taka, że ananas zawiera w sobie enzym, tak zwaną bromelainę.
Jest to enzym trawienny, który ułatwia trawienie białek.

Dlatego bardzo dobrym pomysłem jest łączenie ananasa z mięsem, czy innymi produktami bogatymi w białko, w jednym posiłku.
Zwłaszcza jeśli masz problemy trawienne. Także na zdrowie!

 

 

 

Szaszłyki po hawajsku

Czas przygotowania: 15 Minut
Czas gotowania: 20 Minut
Łączny czas: 35 Minut
Ilość porcji: 4 osoba
szaszłyki z ananasem fit

Składniki

Składniki
  • 2 duże piersi z kurczaka
  • 500 g ananasa, najlepiej świeży, ale może być ewentualnie z puszki
  • mała cukinia
  • duża cebula
  • 6 dużych pieczarek
  • szczypta soli, pieprzu, kurkumy, czosnku staropolskiego, papryki słodkiej, rozmarynu
  • 4 łyżki oliwy
  • szklanka ryżu basmati
  • łyżka masła
Makroskładniki (1 z 4 porcji)
  • kaloryczność: 513 kcal
  • białko: 29 g
  • tłuszcze: 16 g
  • węglowodany: 64 g

Przygotowanie

1. Mięso umyć, pokroić na średniej wielkości kawałki.
2. Warzywa i ananasa umyć, obrać cebulę, pieczarki. Ananasa i warzywa pokroić w plastry.
3. Wymieszać oliwę z przyprawami. Natrzeć nią mięso i warzywa.
4. Nabić na patyczki do szaszłyków naprzemiennie warzywa, ananasa i mięso.
5. Szaszłyki grillować lub piec około 20 min w temp. 180-200 st. C.
6. Podawać z ugotowanym ryżem basmati z dodatkiem masła, pieprzu i kurkumy.
Drukuj przepis

dietetyczne szaszłykiszaszłyki z ananasem fitszybki obiad szaszłyki

 

Smacznego,

Napisz komentarz