REGULAMIN SKLEPU INTERNETOWEGO
- Niniejszy Regulamin określa ogólne warunki, zasady oraz sposób sprzedaży prowadzonej przez portal kengelmajer.pl zwaną dalej również “Administratorem”, za pośrednictwem sklepu internetowego https://kengelmajer.pl/sklep/ (zwanego dalej: „Sklepem Internetowym”) oraz określa zasady i warunki świadczenia przez www.kengelmajer.pl usług drogą elektroniczną.
§ 1 Definicje
- Sprzedawca – oznacza oznacza podmiot prowadzący działalność gospodarczą sklepu tj. firmę FITLAB Karolina Engelmajer z siedzibą: 59-220 Legnica, ul. Diamentowa 1, posiadającą NIP: 6912537218, REGON: 380218003, zwaną dalej również “Administratorem
- Zamawiający– oznacza osobę fizyczną, pełnoletnią i poczytalną, na rzecz której zgodnie z Regulaminem i przepisami prawa mogą być świadczone usługi drogą elektroniczną lub z którym zawarta może być Umowa sprzedaży.
- Usługa on-line– konsultacja dietetyczna/opieka miesięczna to usługa świadczona za pośrednictwem portalu www.kengelmajer.pl z użyciem poczty elektronicznej lub/i komunikatorów internetowych, obejmująca rozmowę i/lub analizę wyników krwi i/lub analizę i przygotowanie jadłospisu/suplementacji. Usługa jest świadczona przez Sprzedawcę zarówno w konkretnym miejscu i czasie, a więc z oznaczeniem adresu i terminu w jakim się odbywa.
- Treści Cyfrowe bez nośnika oznaczają dane, które są wytwarzane i dostarczane w postaci cyfrowej w określonym formacie, zawierające określone treści (w szczególności e-booki, pliki audiowizualne, aplikacje komputerowe, kursy multimedialne) przeznaczone do pobrania/instalacji i odtworzenia za pomocą Urządzenia, które nie są zapisane na nośniku materialnym, udostępniane przez Sklep w Sklepie na zasadach określonych w Regulaminie.
- Regulamin – oznacza niniejszy regulamin.
- Umowa sprzedaży – oznacza umowę sprzedaży zawartą na odległość, na zasadach określonych w Regulaminie, między Klientem a Sprzedawcą.
- Dni robocze – dni od poniedziałku do piątku w godzinach od 8:00 do 17:00, z wyjątkiem przypadających w tym okresie dni ustawowo wolnych od pracy.
- Formularz kontaktowy – formularz zgłoszeniowy dostępny na Stronie www.kengelmajer.pl/kontakt, za pośrednictwem którego Klient wysyła zapytanie o zapotrzebowaniu na Konsultację, usługę lub pakiet usług lub/i ustala termin Konsultacji.
- Strona Internetowa Sklepu – oznacza strony internetowe, pod którymi Sprzedawca prowadzi Sklep Internetowy, działające w domenie www.kengelmajer.pl/sklep
§ 2 Postanowienia ogólne i korzystanie ze Sklepu Internetowego
- Niniejszy regulamin, zwany dalej „Regulaminem”, określa prawa i obowiązki Użytkownika oraz kengelmajer.pl związane z korzystaniem ze Sklepu.
- Adres Sklepu i dane kontaktowe: adres internetowy – https://kengelmajer.pl/sklep , e-mail – karolinaeng.collab@gmail.com
- Celem skorzystania z Usługi on-line, w tym konsultacji za pośrednictwem komunikatorów internetowych (np. Skype) powinien posiadać odpowiednie wyposażenie techniczne, umożliwiające dostęp do Internetu, odpowiednią jakość połączenia oraz wymiany informacji.
- Sprzedawca świadczy usługi w formie konsultacji on-line, konsultacji telefonicznej lub w formie elektronicznej – drogą e-mail lub/i za pośrednictwem elektronicznych formularzy i komunikatorów internetowych.
- Usługi świadczone przez Sprzedawcę nie stanowią diagnozy lekarskiej, konsultacji medycznej i nie mogą zastępować pacjentowi leczenia lub terapii, realizowanej przez podmiot prowadzący działalność leczniczą, w szczególności nie może zastępować konsultacji lekarskiej.
- Usługa on-line, w tym konsultacja poprzedzona jest ustaleniem i zarezerwowaniem wykonania pomiędzy Sprzedawcą a Zamawiającym.
- Pacjent po dokonaniu zapłaty otrzymuje formularze w formie dokumentów elektronicznych z wywiadem dietetycznym. Informacje, których pacjent w nim udziela powinny być zgodne z prawdą i szczegółowe. Wypełniony plik wywiadu pacjent odsyła na e-mail karolinaeng.collab@gmail.com. Na tej podstawie Sprzedający opracowuje indywidualny program żywieniowy oraz zalecenia. Jeśli dane podane przez pacjenta nie są wystarczające dla Sprzedającego to Sprzedający ma prawo zwrócić się do Zamawiającego o wykonanie dodatkowych badań.
§ 3 Płatności
- Ceny na Stronie Internetowej Sklepu zamieszczone przy danej Usłudze on-line i stanowią ceny brutto.
- Klient dokonuje płatności za zamówione Usługi on-line przelewem bankowym poprzez zewnętrzny system płatności Przelewy24.
- Klient jest każdorazowo informowany przez Sprzedawcę na Stronie Internetowej Sklepu o terminie w jakim jest zobowiązany dokonać płatności za zamówienie w wysokości wynikającej z zawartej Umowy sprzedaży.
- W wypadku niewywiązania się przez Klienta z płatności w terminie, o którym mowa w §5 ust. 3 Regulaminu, Sprzedawca wyznacza Klientowi dodatkowy termin na dokonanie płatności i informuje o nim Klienta na Trwałym nośniku. Informacja o dodatkowym terminie na dokonanie płatności zawiera również informację, że po bezskutecznym upływie tego terminu, Sprzedawca odstąpi od Umowy sprzedaży. W wypadku bezskutecznego upływu drugiego terminu na dokonanie płatności, Sprzedawca prześle Klientowi na Trwałym nośniku oświadczenie o odstąpieniu od umowy na podstawie art. 491 Kodeksu Cywilnego.
§ 4 Reklamacje
- Wszelkie reklamacje związane z realizacją Umowy sprzedaży, Klient może kierować w formie pisemnej na adres Sprzedawcy.
- Sprzedawca w ciągu 14 dni od dnia żądania zawierającego reklamację, ustosunkuje się do reklamacji związanej z realizacją Umowy sprzedaży zgłoszonej przez Klienta.
- Klient może zgłosić Sprzedawcy reklamację w związku z korzystaniem z usług nieodpłatnych świadczonych drogą elektroniczną przez Sprzedawcę. Reklamacja może być złożona w formie elektronicznej i przesłana na adres karolinaeng.collab@gmail.com. W zgłoszeniu reklamacyjnym Klient winien zawrzeć opis zaistniałego problemu. Sprzedawca niezwłocznie, lecz nie później niż w terminie 14 dni rozpatruje reklamacje i udziela Klientowi odpowiedzi.
§ 5 Odstąpienie od Umowy sprzedaży
1.Klient może odstąpić od umowy ze Sprzedawcą w terminie 14 dni bez podania przyczyny.
- Bieg terminu na odstąpienie od Umowy sprzedaży Usługi on-line rozpoczyna się od chwili wykupienia Usługi on-line
- Sprzedawca ma obowiązek niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia Konsumenta o odstąpieniu od Umowy sprzedaży, zwrócić mu wszystkie dokonane przez niego płatności.
- Jeżeli Zamawiający wykonuje prawo odstąpienia od umowy po zgłoszeniu żądania rozpoczęcia świadczenia usługi przed upływem terminu do odstąpienia od umowy o którym mowa w §9 ust. 1, ma obowiązek zapłaty za świadczenia spełnione do chwili odstąpienia od umowy. Kwotę zapłaty oblicza się proporcjonalnie do zakresu spełnionego świadczenia, z uwzględnieniem ceny uzgodnionej w umowie.
- Prawo odstąpienia od umowy nie przysługuje Zamawiającemu będącemu Konsumentem w odniesieniu do umów o świadczenie usług, jeżeli Usługodawca wykonał w pełni usługę za wyraźną zgodą Zamawiającego będącego Konsumentem, który został poinformowany, że po spełnieniu świadczenia przez Usługodawcę utraci prawo do odstąpienia od umowy.
§ 6 Postanowienia końcowe
- Sprzedawca ponosi odpowiedzialność z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonania umowy.
- Treść niniejszego Regulaminu może zostać utrwalona poprzez wydrukowanie, zapisanie na nośniku lub pobranie w każdej chwili ze Strony Internetowej Sklepu.
- W przypadku powstania sporu na gruncie zawartej Umowy sprzedaży, strony będą dążyły do rozwiązania sprawy polubownie. Prawem właściwym dla rozstrzygania wszelkich sporów powstałych na gruncie niniejszego Regulaminu jest prawo polskie.
- Każdy Klient może skorzystać z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń. W tym zakresie możliwe jest skorzystanie przez Klienta z mediacji. Listy stałych mediatorów oraz istniejących ośrodków mediacyjnych przekazywane są i udostępniane przez Prezesów właściwych Sądów Okręgowych. Klient będący Konsumentem może również skorzystać z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń poprzez złożenie swojej skargi za pośrednictwem unijnej platformy internetowej ODR, dostępnej pod adresem: http://ec.europa.eu/consumers/odr/
- Sprzedawca zastrzega sobie prawo zmiany niniejszego Regulaminu. Wszystkie zamówienia przyjęte przez Sprzedawcę do realizacji przed dniem wejścia w życie nowego Regulaminu są realizowane na podstawie Regulaminu, który obowiązywał w dniu składania zamówienia przez Klienta. Zmiana Regulaminu wchodzi w życie w terminie 7 dni od dnia opublikowania na Stronie Internetowej Sklepu. Sprzedawca poinformuje Klienta na 7 dni przed wejściem w życie nowego Regulaminu o zmianie Regulaminu za pomocą wiadomości przesłanej drogą elektroniczną zawierającej odnośnik do tekstu zmienionego Regulaminu. W razie, gdy Klient nie akceptuje nowej treści Regulaminu obowiązany jest zawiadomić o tym fakcie Sprzedawcę, co skutkuje rozwiązaniem umowy zgodnie z postanowieniami §13 Regulaminu.
Regulamin wchodzi w życie z dniem 30 grudnia 2018 r.