REGULAMIN SKLEPU INTERNETOWEGO
- Niniejszy Regulamin określa ogólne warunki, zasady oraz sposób sprzedaży prowadzonej przez portal kengelmajer.pl zwaną dalej również “Sprzedawcą”, za pośrednictwem sklepu internetowego https://kengelmajer.pl/sklep/ (zwanego dalej: „Sklepem Internetowym”) oraz określa zasady i warunki świadczenia przez www.kengelmajer.pl usług drogą elektroniczną.
§ 1 Definicje
- Sprzedawca – oznacza oznacza podmiot prowadzący działalność gospodarczą sklepu tj. firmę FITLAB Karolina Engelmajer z siedzibą: 59-220 Legnica, ul. Diamentowa 1, posiadającą NIP: 6912537218, zwaną dalej również jako „Konsultant”.
- Klient – oznacza osobę fizyczną, pełnoletnią i poczytalną, na rzecz której zgodnie z Regulaminem i przepisami prawa mogą być świadczone usługi drogą elektroniczną lub z którym zawarta może być Umowa sprzedaży.
- Usługa on-line – konsultacja dietetyczna/indywidualna współpraca dietetyczna to usługa świadczona za pośrednictwem portalu www.kengelmajer.pl z użyciem poczty elektronicznej lub/i komunikatorów internetowych, obejmująca rozmowę i/lub analizę wyników krwi i/lub analizę i przygotowanie jadłospisu. Usługa jest świadczona przez Sprzedawcę zarówno w konkretnym miejscu i czasie, a więc z oznaczeniem adresu i terminu w jakim się odbywa.
- Treści Cyfrowe bez nośnika oznaczają dane, które są wytwarzane i dostarczane w postaci cyfrowej w określonym formacie, zawierające określone treści (w szczególności e-booki, pliki audiowizualne, aplikacje komputerowe, kursy multimedialne) przeznaczone do pobrania/instalacji i odtworzenia za pomocą Urządzenia, które nie są zapisane na nośniku materialnym, udostępniane przez Sklep w Sklepie na zasadach określonych w Regulaminie.
- Regulamin – oznacza niniejszy regulamin.
- Umowa sprzedaży – oznacza umowę sprzedaży zawartą na odległość, na zasadach określonych w Regulaminie, między Klientem a Sprzedawcą/Konsultantem.
- Dni robocze – dni od poniedziałku do piątku w godzinach od 8:00 do 17:00, z wyjątkiem przypadających w tym okresie dni ustawowo wolnych od pracy.
- Strona Internetowa sklepu – oznacza strony internetowe, pod którymi Sprzedawca prowadzi Sklep Internetowy, działające w domenie www.kengelmajer.pl/sklep
§ 2 Postanowienia ogólne i korzystanie ze Strony internetowej sklepu o oraz Usług on-line
- Niniejszy regulamin, zwany dalej „Regulaminem”, określa prawa i obowiązki Użytkownika oraz kengelmajer.pl związane z korzystaniem ze Sklepu.
- Adres Sklepu i dane kontaktowe: adres internetowy – https://kengelmajer.pl/sklep , e-mail kontaktowy – karolinaeng.collab@gmail.com
- Konsultant posiada stosowne uprawnienia do udzielania konsultacji i informacji dietetycznych w zakresie oferowanych konsultacji oraz świadczeń oraz dokłada wszelkich starań, aby działać zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie standardami, a także poszanowaniem praw pacjenta, zasadami etyki i poufności.
- Celem skorzystania z Usługi on-line, w tym konsultacji za pośrednictwem komunikatorów internetowych (np. Skype) powinien posiadać odpowiednie wyposażenie techniczne, umożliwiające dostęp do Internetu, odpowiednią jakość połączenia oraz wymiany informacji.
- Konsultant świadczy usługi w formie konsultacji on-line lub w formie elektronicznej – drogą e-mail lub/i za pośrednictwem elektronicznych formularzy i komunikatorów internetowych.
- Usługi świadczone przez Konsultanta nie stanowią diagnozy lekarskiej, konsultacji medycznej i nie mogą zastępować pacjentowi leczenia lub terapii, realizowanej przez podmiot prowadzący działalność leczniczą, w szczególności nie może zastępować konsultacji lekarskiej.
- Usługa on-line, w tym konsultacja poprzedzona jest ustaleniem i zarezerwowaniem wykonania pomiędzy Konsultantem a Klientem.
- Pacjent po dokonaniu zapłaty otrzymuje formularze w formie dokumentów elektronicznych z wywiadem dietetycznym. Informacje, których pacjent w nim udziela powinny być zgodne z prawdą i szczegółowe. Wypełniony plik wywiadu pacjent odsyła na e-mail karolinaeng.collab@gmail.com. Na tej podstawie Konsultant opracowuje indywidualny program żywieniowy oraz zalecenia. Jeśli dane podane przez pacjenta nie są wystarczające dla Konsultanta to ma on prawo zwrócić się do Klienta o wykonanie dodatkowych badań.
- Klient przyjmuje do wiadomości, iż usługi świadczone przez Konsultanta nie dają gwarancji odniesienia skutku oczekiwanego przez Klienta z uwagi na złożoność i wielość czynników mających wpływ na efekt porad i zabiegów dietetycznych oraz na fakt zaangażowania lub braku zaangażowania Klienta w zalecone wskazówki przez Konsultanta.
- Konsultant nie ponosi odpowiedzialności za skutki wynikające z niewłaściwego stosowania diety, zaleceń i/lub suplementacji niezgodnych z wytycznymi przekazanymi przez Konsultanta. Klient przyjmuje ponadto do wiadomości, że niezastosowanie się lub wybiórcze stosowanie się do zaleceń udzielanych przez Klienta, a także zatajenie jakichkolwiek informacji lub podanie nieprawdy przez Klienta może wpłynąć negatywnie na jego stan zdrowia.
- Konsultant nie ponosi odpowiedzialności za błędną Usługę on-line lub usługę udzieloną na skutek podania przez Klienta niepełnych informacji, niepełnego stanu faktycznego zdrowia lub podania przez Klienta nierzetelnych informacji.
- Usługa konsultacji obejmująca plan żywieniowy i suplementacyjny przygotowany przez Konsultanta przeznaczony jest wyłącznie na użytek własny Klienta i nie może być przez niego przekazywany osobom trzecim.
- Konsultant ma możliwość odmówienia wykonania usługi, jeżeli jego przygotowanie wykracza poza zakres jego kompetencji lub wzbudza wątpliwości ze względu na stan zdrowia Klienta. W takich przypadkach Konsultant poinformuje o odmowie wykonania usługi, jak również dokona zwrotu wpłaty, jeśli taka została wcześniej uiszczona.
- Czas realizacji usługi przez Konsultanta wynosi do 7 Dni roboczych od otrzymania wszystkich, niezbędnych kwestionariuszy oraz wyników badań.
- Klient przyjmuje do wiadomości, iż plan żywieniowy i suplementacyjny nie jest przeznaczony do dożywotniego stosowania bez kontroli Konsultanta. Zalecenia te są dostosowane do stanu Klienta zgodnie z wiedzą Konsultanta z ostatniego wypełnionego kwestionariusza. Konsultant nie ponosi odpowiedzialności za dłuższe stosowanie, niż wynika to z zaleceń/planu dietetycznego bez wiedzy i kontroli Konsultanta.
§ 3 Płatności
- Zamieszczone ceny na Stronie Internetowej Sklepu stanowią ceny brutto.
- Klient dokonuje płatności za zamówione Usługi on-line przelewem bankowym poprzez zewnętrzny system płatności Przelewy24.
- Klient jest każdorazowo informowany przez Sprzedawcę na Stronie Internetowej Sklepu o terminie w jakim jest zobowiązany dokonać płatności za zamówienie w wysokości wynikającej z zawartej Umowy sprzedaży.
- W wypadku niewywiązania się przez Klienta z płatności w terminie, o którym mowa w §5 ust. 3 Regulaminu, Sprzedawca wyznacza Klientowi dodatkowy termin na dokonanie płatności i informuje o nim Klienta na Trwałym nośniku. Informacja o dodatkowym terminie na dokonanie płatności zawiera również informację, że po bezskutecznym upływie tego terminu, Sprzedawca odstąpi od Umowy sprzedaży. W wypadku bezskutecznego upływu drugiego terminu na dokonanie płatności, Sprzedawca prześle Klientowi na Trwałym nośniku oświadczenie o odstąpieniu od umowy na podstawie art. 491 Kodeksu Cywilnego.
- Prawo do odstąpienia od umowy nie przysługuje Klientowi w odniesieniu do umowy o dostarczanie treści cyfrowych (w tym Ebooków), które nie są zapisane na nośniku materialnym, jeżeli spełnianie świadczenia rozpoczęło się za wyraźną zgodą konsumenta przed upływem terminu do odstąpienia od umowy i po poinformowaniu go przez Sklep o utracie prawa odstąpienia od umowy (zgodnie z art. 38 ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta – tekst jednolity z dnia 24 czerwca 2014 r., Dz. U. z 2014 r., poz. 827)
§ 4 Reklamacje
- Wszelkie reklamacje związane z realizacją Umowy sprzedaży, Klient może kierować w formie pisemnej na adres Sprzedawcy.
- Sprzedawca w ciągu 14 dni od dnia żądania zawierającego reklamację, ustosunkuje się do reklamacji związanej z realizacją Umowy sprzedaży zgłoszonej przez Klienta.
- Klient może zgłosić Sprzedawcy reklamację w związku z korzystaniem z usług nieodpłatnych świadczonych drogą elektroniczną przez Sprzedawcę. Reklamacja może być złożona w formie elektronicznej i przesłana na adres karolinaeng.collab@gmail.com. W zgłoszeniu reklamacyjnym Klient winien zawrzeć opis zaistniałego problemu. Sprzedawca niezwłocznie, lecz nie później niż w terminie 14 dni rozpatruje reklamacje i udziela Klientowi odpowiedzi.
§ 5 Odstąpienie od Umowy sprzedaży
- Klient może odstąpić od umowy Usługi on-line ze Sprzedawcą w terminie 14 dni bez podania przyczyny.
- Bieg terminu na odstąpienie od Umowy sprzedaży Usługi on-line rozpoczyna się od chwili wykupienia Usługi on-line
- Sprzedawca ma obowiązek niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia Klienta odstąpieniu od Umowy sprzedaży, zwrócić mu wszystkie dokonane przez niego płatności.
- Jeżeli Klient wykonuje prawo odstąpienia od umowy po zgłoszeniu żądania rozpoczęcia świadczenia usługi przed upływem terminu do odstąpienia od umowy o którym mowa w §9 ust. 1, ma obowiązek zapłaty za świadczenia spełnione do chwili odstąpienia od umowy. Kwotę zapłaty oblicza się proporcjonalnie do zakresu spełnionego świadczenia, z uwzględnieniem ceny uzgodnionej w umowie.
- Prawo odstąpienia od umowy nie przysługuje Klientowi będącemu Konsumentem w odniesieniu do umów o świadczenie usług, jeżeli Usługodawca wykonał w pełni usługę za wyraźną zgodą Klienta będącego Konsumentem, który został poinformowany, że po spełnieniu świadczenia przez Usługodawcę utraci prawo do odstąpienia od umowy.
§ 6 Postanowienia końcowe
- Sprzedawca ponosi odpowiedzialność z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonania umowy.
- Treść niniejszego Regulaminu może zostać utrwalona poprzez wydrukowanie, zapisanie na nośniku lub pobranie w każdej chwili ze Strony Internetowej Sklepu.
- W przypadku powstania sporu na gruncie zawartej Umowy sprzedaży, strony będą dążyły do rozwiązania sprawy polubownie. Prawem właściwym dla rozstrzygania wszelkich sporów powstałych na gruncie niniejszego Regulaminu jest prawo polskie.
- Każdy Klient może skorzystać z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń. W tym zakresie możliwe jest skorzystanie przez Klienta z mediacji. Listy stałych mediatorów oraz istniejących ośrodków mediacyjnych przekazywane są i udostępniane przez Prezesów właściwych Sądów Okręgowych. Klient będący Konsumentem może również skorzystać z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń poprzez złożenie swojej skargi za pośrednictwem unijnej platformy internetowej ODR, dostępnej pod adresem: http://ec.europa.eu/consumers/odr/
- Sprzedawca zastrzega sobie prawo zmiany niniejszego Regulaminu. Wszystkie zamówienia przyjęte przez Sprzedawcę do realizacji przed dniem wejścia w życie nowego Regulaminu są realizowane na podstawie Regulaminu, który obowiązywał w dniu składania zamówienia przez Klienta. Zmiana Regulaminu wchodzi w życie w terminie 7 dni od dnia opublikowania na Stronie Internetowej Sklepu. Sprzedawca poinformuje Klienta na 7 dni przed wejściem w życie nowego Regulaminu o zmianie Regulaminu za pomocą wiadomości przesłanej drogą elektroniczną zawierającej odnośnik do tekstu zmienionego Regulaminu. W razie, gdy Klient nie akceptuje nowej treści Regulaminu obowiązany jest zawiadomić o tym fakcie Sprzedawcę, co skutkuje rozwiązaniem umowy zgodnie z postanowieniami §13 Regulaminu.
Regulamin wchodzi w życie z dniem 30 grudnia 2018 r.